Radosne i pełne twórczego podejścia, kreatywności i improwizacji zajęcia z żywym instrumentem, których celem jest kształcenie świadomości muzycznej poprzez instrument, jakim jest nasze ciało oraz wspomaganie harmonijnego rozwoju dziecka.
Zajęcia z rytmiki od dziesięcioleci wydają się być nieodłącznym elementem życia przedszkolaka, jednak pod parasolem pojęcia „rytmika”, szczególnie w ostatnich latach, skryło się wiele aktywności, które często mają niewiele wspólnego z tym, czym rytmika w rzeczywistości jest, czyli z metodą Emila Jaquesa-Dalcroze’a.
Sam Dalcroze tak mówił o swojej metodzie: Rytmika nie jest sztuką, nie jest celem samym w sobie, jest przygotowaniem do wszystkich sztuk, jest wychowaniem. W rzeczywistości oprócz zagadnień czysto muzycznych, tj. kształtowanie poczucia rytmu, uwrażliwienie na elementy dzieła muzycznego, czy barwę brzmienia, zajęcia te kształtują m.in. poczucie estetyki, świadomość ciała, gotowość do reakcji, koordynację ruchową, samokontrolę czy podzielność uwagi. Muzyka improwizowana na instrumencie stanowi dla dzieci punkt wyjścia do ruchowej twórczej interpretacji, która daje im również radość, zaspokojenie potrzeby ruchu, zabawy i synchronizacji z grupą.
Dalcroze’owskie ćwiczenia stanowią punkt wyjścia do naszych zajęć, ale chętnie wzbogacamy je o elementy systemu Orffa (gra na instrumentach) oraz opartą o badania naukowe koncepcję Uczenia się Muzyki E.E. Gordona (jak np. sposób uczenia piosenek, uczenie przez różnicowanie, śpiewanie motywów, rytmizowanie).