Nasze autorskie radosne, pełne improwizacji i twórczego podejścia zajęcia z żywym instrumentem, których bazę stanowi metoda Emila Jaquesa Dalcroze’a, czyli Rytmika. Celem zajęć jest kształcenie świadomości muzycznej poprzez ciało oraz wspomaganie harmonijnego rozwoju dziecka.
Sam Dalcroze tak mówił o swojej metodzie: „Rytmika nie jest sztuką, nie jest celem samym w sobie, jest przygotowaniem do wszystkich sztuk, jest wychowaniem”. My staramy się być wiernymi jego idei. Oprócz zagadnień czysto muzycznych, tj. kształtowanie poczucia rytmu, uwrażliwienie na elementy dzieła muzycznego, czy barwę brzmienia, zajęcia te kształtują m.in. poczucie estetyki, świadomość ciała, gotowość do reakcji, koordynację ruchową, samokontrolę czy podzielność uwagi.
Muzyka improwizowana na instrumencie jest dla dzieci punktem wyjścia do ruchowej twórczej interpretacji, a ta następnie daje im radość, zaspokojenie potrzeby ruchu, zabawy i synchronizacji z grupą. Dalcroze’owskie ćwiczenia są głównym składnikiem Muzykowania, ale zajęcia te wzbogacamy również o elementy systemu Orffa (gra na instrumentach) oraz kluczową w działaniach naszej Pracowni koncepcję Uczenia się Muzyki E.E. Gordona, która pozwala nam zastosować nowatorskie podejście m.in do sposobu uczenia piosenek, nauczania przez różnicowanie oraz rozszerzania słownika muzycznego dzieci przez śpiewanie motywów czy rytmizowanie.